Zivver: veilig mailen met de gemeente
Regelmatig versturen wij als gemeente privacygevoelige informatie via e-mail aan inwoners, bedrijven en andere organisaties. Dit gebeurt steeds meer digitaal. En dat moet veilig gebeuren. Als gemeente zijn we wettelijk verplicht om persoonsgegevens te beschermen.
Door gebruik te maken van Zivver wordt gevoelige informatie met moderne beveiliging verstuurd en kan niemand anders dan u de inhoud van de e-mail lezen.
Privacygevoelige informatie is onder andere uw Burgerservicenummer (BSN), uw adres, telefoonnummer, geboortedatum of een kopie van uw paspoort. Hieronder leest u precies wat u moet doen als u van ons via Zivver een e-mailbericht krijgt.
Hoe opent u een bericht dat via Zivver is verstuurd?
Open dit bericht door op de blauwe balk met de tekst ‘Open bericht’ te klikken. U wordt dan automatisch doorgestuurd naar de beveiligde omgeving van Zivver. Hier moet u een sms-code of toegangscode invoeren. Hierover leest u hieronder meer.
Bericht openen met een sms-code
U heeft een bericht ontvangen dat is beveiligd met een sms-code. Klik op ‘Open bericht’ en daarna op ‘Stuur mij de code’. Vul dan de code in die u op uw mobiele telefoon ontvangt. Nu kunt u het bericht lezen. Wilt u weten hoe dit werkt, dan bekijkt u het filmpje Zivver bericht openen met sms code
Bericht openen met een toegangscode
U heeft een bericht van ons ontvangen dat is beveiligd met een toegangscode. Een medewerker van onze gemeente heeft deze toegangscode via de post, telefonisch of persoonlijk aan u doorgegeven. Klik op ‘Open bericht’ en vul deze toegangscode in. Nu kunt u het bericht lezen. Heeft u geen toegangscode ontvangen? Neem dan contact op met de betreffende medewerker. Voor meer informatie bekijkt u het filmpje Zivver bericht openen met toegangscode
Bericht openen met een verificatiemail
U heeft een bericht ontvangen dat is beveiligd met een verificatiemail. Klik op ‘Open bericht’ en vul de toegangscode uit de verificatiemail in. Nu kunt u het bericht lezen. Heeft u geen verificatiemail ontvangen? Neem dan contact op met de medewerker van de gemeente die u de mail via Zivver stuurde. Voor meer informatie en uitleg bekijkt u het filmpje Zivver bericht openen met verificatiemail
Wilt u reageren op een e-mailbericht dat via Zivver is verstuurd?
U leest het bericht dat via Zivver is verstuurd op een beveiligde webpagina. Als u op het bericht wilt reageren, dan kan dat op die pagina. Klik op de knop ‘Beantwoorden’. U kunt dan in het antwoordveld direct uw reactie typen. Eventueel kunt u ook een bijlage toevoegen met de paperclip-knop. U verzendt uw reactie door op de verzendknop te klikken. Wanneer de ontvanger hierop reageert, ontvangt u weer een bericht per e-mail.
Geef wijzigingen in uw e-mailadres en telefoonnummer door aan ons
Het is belangrijk dat u wijzigingen in uw e-mailadres of mobiele telefoonnummer direct aan uw contactpersoon binnen onze gemeente doorgeeft. Zo kunnen wij veilig met u blijven communiceren.
Vragen?
Heeft u vragen over een e-mailbericht dat u via Zivver heeft ontvangen? Of kunt u het ontvangen bericht niet openen? Neem dan contact op met de helpdesk van Zivver door een e-mail te sturen naar support@zivver.com.