Senior medewerker financieel beheer

Word de drijvende kracht achter onze financiële administratie als senior medewerker financieel beheer en maak impact binnen onze organisatie! Als senior medewerker financieel beheer ga je samen met je collega’s aan de slag met de begroting, jaarrekening en de tussentijdse rapportages. Je krijgt allerlei taken uit onze planning & control cyclus en je beheert het financieel systeem. Daarnaast heb je een belangrijke rol in de totstandkoming van de P&C-producten. De gemeentelijke financiën kennen voor jou weinig geheimen en je weet hoe je deze kennis kan delen. We waarderen gevraagd en ongevraagd advies en je weet de juiste vragen te stellen. Zo draag ook jij je steentje bij aan de beheersing van onze organisatie.

Wat ga je doen?

We nemen je graag mee in hoe jouw dag eruit gaat zien. Je begint de dag natuurlijk met een kop koffie en een praatje met je collega’s van financiën. Zodra je bent opgestart, krijg je een mail binnen met een vraag van de accountant. Je zit midden in het traject van de jaarrekening en weet als geen ander hoe de cijfers tot stand zijn gekomen. Je beheert de activamodule, boekt de reservemutaties, en voor de jaarrekening heb je de voorzieningen onderbouwd. De vraag van de accountant is dus zo beantwoord. Om 9.00 uur staat het wekelijkse teamoverleg gepland. Hierin bespreken we onder andere de collegevoorstellen voor de vergadering van morgen. 

In de middag heb je een afspraak staan met één van de financieel adviseurs. Er zijn een aantal investeringskredieten toegekend en deze moeten nog worden verwerkt in de administratie. Daarnaast ben jij als senior verantwoordelijk voor het applicatiebeheer van de financiële administratie en je weet als geen ander hoe deze is ingericht. Je geeft in het gesprek meteen aan dat deze investeringen gevolgen hebben voor de financieringsbehoefte en adviseert om in het begrotingstraject rekening te houden met hogere rentelasten.  

Omdat het eerste kwartaal bijna is afgelopen, zet je eind van de middag alvast de stukken klaar voor de aanlevering van de IV3 en de belastingaangifte. Je sluit de dag af met een gevoel van voldoening, wetende dat je de financiële koers van de organisatie weer een stukje sterker hebt gemaakt. 

Wie zijn wij?

Het team financiën is een klein en hecht team. We stemmen veel met elkaar af en we houden elkaar op de hoogte van wat er speelt. Je krijgt daardoor ook veel mee van wat er buiten jouw aandachtsgebied afspeelt. Dit is niet alleen heel leerzaam maar het draagt ook bij aan de ontwikkeling van ons als team. 

Wat bieden wij jou?

  • Een uitdagende functie binnen onze gemeente voor 32-36 uur per week. In eerste instantie krijg je een jaarcontract met perspectief op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd bij wederzijdse tevredenheid.
  • Een salaris op niveau 10 (maximaal €5313,- bruto per maand op basis van 36 uur). Afhankelijk van je kennis en ervaring word je ingeschaald.
  • Een vrij besteedbaar Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,45% van je brutosalaris, waarmee je jouw eigen prioriteiten kunt ondersteunen. Dit gebruik je voor doelen die passen bij jouw levensfase en persoonlijke wensen. Of je nou extra verlofuren wilt opnemen, een opleiding wilt volgen of andere persoonlijke wensen hebt; jij bepaalt.
  • Wij geloven in een gezonde werk-privébalans. Daarom bieden we flexibele werktijden en de mogelijkheid om vanuit huis te werken. Jij hebt de vrijheid om jouw agenda in te delen zoals het past bij jouw werkuren.  
  • Mogelijkheid tot uitruil woon-werk reiskosten waarbij je profiteert van een belastingvoordeel.
  • Een goede pensioenregeling. We zijn aangesloten bij Pensioenfonds ABP.
  • De mogelijkheid om deel te nemen aan de collectieve ziektekostenregeling en een aantal andere aanvullende verzekeringen. 

Wie zoeken wij?

Je hebt een stevige basis op minimaal hbo-niveau en brengt daadkracht mee. Je weet de juiste balans te vinden tussen zelfstandig werken en samenwerken binnen ons team. De waan van de dag laat jouw agenda niet bepalen; samen met je collega’s focus je op het behalen van resultaten. Met een open en positieve houding denk je in mogelijkheden en durf je buiten de gebaande paden te treden. Je vertaalt de BBV op een praktische manier en straalt enthousiasme uit dat anderen binnen en buiten de afdeling inspireert. 

Daarnaast beschik je over een financiële, economische of accountancy opleiding op hbo-niveau, aangevuld met ervaring in eenzelfde functie, bij voorkeur binnen een gemeente of overheidsorganisatie. Je hebt kennis en ervaring over (gemeente)financiën, de BBV en de P&C-cyclus. Ervaring met financiële systemen zoals SAP, Civision, I-financiën en/of Lias is voor jou vanzelfsprekend. Je hebt de motivatie om jezelf continu verder te ontwikkelen en beschikt over een klantgerichte instelling en uitstekende communicatieve vaardigheden. Bovendien ben je in staat om goed samen te werken en verbinding te maken met je collega’s, terwijl je resultaatgericht te werk gaat en deadlines voor jou geen probleem zijn. 

Waar kom je te werken?

De gemeente Beuningen bestaat, naast Beuningen, uit de dorpen Ewijk, Winssen en Weurt en heeft 26.500 inwoners. Wij zijn een kleine gemeente met de uitdagingen van een grote gemeente. Hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en een breed takenpakket. We maken graag een praatje over het weekend en lopen makkelijk even bij elkaar binnen om te sparren.  

Werken voor de gemeente Beuningen betekent werken voor een gemeente die altijd in beweging is. Bij een organisatie die alle vrijheid en verantwoordelijkheid geeft die je nodig hebt. Je werkt aan uitdagende projecten die je voldoening geven. Zodat jij en de gemeente blijven groeien. Voor en met alle inwoners van onze mooie gemeente. 

Hoe solliciteer je?

Enthousiast geworden? Leuk! Wij kunnen niet wachten om je te ontmoeten.  Solliciteren doe je makkelijk en snel via Werken in Gelderland. Graag ontvangen we je motivatie en cv.

We hebben geen vaste sluitingsdatum voor deze vacature. We nodigen je van harte uit om te solliciteren en we nemen z.s.m. contact met je op.  Voor deze functie werven we tegelijkertijd intern en extern. Bij gelijke geschiktheid gaan interne kandidaten voor op externe kandidaten. Een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag is een voorwaarde voor deze functie.  

Heb je nog vragen?

Of wil je graag de ervaringen horen van een van jouw toekomstige collega’s? Neem dan contact op met Guido Kusters (senior financieel adviseur) of Denia Pricken (manager van de afdeling Informatie en Bedrijfsvoering) via 14 024.