Melding omgeving doorgeven
De medewerkers van de gemeente doen hun best om uw omgeving schoon en mooi te houden. Uw hulp kunnen we daarbij goed gebruiken.
Meld een probleem makkelijk en snel
Een kapotte lantaarnpaal, een verzakte of losse stoetegel, ongedierte of onkruid. Of iemand heeft vuilniszakken gedumpt waar dit niet hoort. Ziet u een probleem in uw straat of in uw buurt? Meld het bij ons! Dat doet u heel makkelijk met de nieuwe BuitenBeter app.
Heeft u geen smartphone? Dan kunt u uw melding ook op deze website aan ons doorgeven.
Wat u moet doen
Installeer de BuitenBeter App op uw telefoon. De app is gratis en is er zowel voor Android-telefoons als iPhones.
Zo doet u een melding via de app
Het is heel makkelijk. Volg deze stappen:
Stap 1. Meld u aan. Dat hoeft alleen als u de app de eerste keer gebruikt.
Stap 2. Doe een melding. Geef aan wat het probleem is en op welke locatie.
Stap 3. Stuur een korte omschrijving en eventueel een foto mee.
Stap 4. Verstuur uw melding.
Melding via de website
U kunt uw melding ook doen via deze website. Vul daarvoor het onderstaande formulier in:
Wees zo precies mogelijk bij het doorgeven van uw melding. Noem bijvoorbeeld het nummer van de lantaarnpaal of geef precies aan waar een losse stoeptegel ligt. Binnen 3 dagen gaan we met uw melding aan de slag.
Wat wij doen met uw melding
Wij geven deze door aan de juiste medewerker. Deze medewerker gaat ermee aan de slag voor u. Heeft u uw gegevens achtergelaten? Dan krijgt u van ons een bevestiging dat wij uw melding goed hebben ontvangen. Ook houden wij u op de hoogte van de status van uw melding. Zo ziet u dus meteen hoe iets opgelost wordt. Het kan ook zijn dat de medewerker nog wat vragen heeft en contact met u opneemt.
U kunt uw melding ook anoniem doen. Dan kunnen we u alleen niet op de hoogte houden en helaas geen aanvullende vragen stellen mocht dat nodig zijn.
Zo maken we het samen buiten nog beter!
Bijzonderheden
- U kunt uw melding op drie manieren doorgeven:
- Via het digitale meldingsformulier.
- Via de app BuitenBeter. Download deze app via de Google Playstore of de Apple Store.
- Buiten kantooruren alleen bij spoedmeldingen via telefoonnummer 024 678 08 76.
Wees zo precies mogelijk bij het doorgeven van uw melding. Noem bijvoorbeeld het nummer van de lantaarnpaal of geef precies aan waar een losse stoeptegel ligt. Binnen 3 dagen gaan we met uw melding aan de slag. Is dit niet mogelijk? Dan informeren wij u daarover.
Doorgeven gegevens aan andere organisaties
We werken soms samen met andere organisaties die reparaties voor ons uitvoeren. In die gevallen geven we uw gegevens aan hen door. Bij vragen over de melding neemt deze organisatie contact met u op.
Wilt u dit niet? Geef dit dan aan in het meldingsformulier. Houd er rekening mee dat wij dan ook geen extra informatie aan u kunnen vragen als dat nodig is.
Meer informatie
- Wilt u zelf aan de slag, misschien samen met uw buren? Kijk wat u samen in de buurt kunt doen.
- Een milieuklacht geeft u door via www.milieuklachtgelderland.nl of door te bellen met telefoonnummer 026 - 377 18 00.
- Heeft u last van drones? Dan kunt u een klacht indienen bij de Provincie Gelderland.