Medewerker belastingen invordering

Wil jij bijdragen aan de invordering van gemeentelijke belastingen? Dan is Munitax op zoek naar jou! De gemeenten Beuningen, Druten, Heumen, Berg en Dal en Wijchen werken samen op het terrein van belastingen/WOZ. Vanuit de centrumgemeente Beuningen worden voor deze vijf gemeenten alle belastingzaken door Munitax verzorgd.

Salaris

Min € 2.700 – max € 3.831

Aantal uur

24 uur per week

Onderwijsniveau

MBO

Ben jij degene die we zoeken?

Lees snel verder of solliciteer direct!

Solliciteer nu

Jij doet ’t gewoon

Als medewerker Belastingen (invordering) speel je een cruciale rol in het zorgvuldig en volledig beheren van de gegevens die de basis vormen voor de invordering van gemeentelijke belastingen. Samen met je collega’s zorg je ervoor dat alles soepel verloopt. Je controleert de tussenrekeningen, houdt de koppeling naar de financiële administratie nauwlettend in de gaten en bewaakt de voortgang van de automatische incasso.

Daarnaast houd je je bezig met het monitoren van openstaande posten, het dagelijks verwerken van ontvangsten in het grootboek en het aanleveren van maandelijkse incassobestanden bij de bank. Je verwerkt storneringen, restitueert te veel betaalde belastingbedragen en zorgt voor betalingsherinneringen en aanmaningen. Ook bereid je dwangbevelen en beslagleggingen voor en verwerk je deze nauwkeurig.

Met jouw inzet en oog voor detail zorg je ervoor dat het invorderingsproces van de gemeentelijke belastingen efficiënt en foutloos verloopt.

Je beoordeelt verzoeken voor betalingsregelingen en uitstel van betaling op basis van de geldende beleidsregels en stelt indien nodig een beschikking op. Daarnaast ben je dagelijks in contact met belastingschuldigen, gemeenten en derden om zaken helder en correct af te stemmen. Met jouw communicatieve vaardigheden en nauwkeurige werkwijze zorg je voor een professioneel en klantgericht verloop van het invorderingstraject.

Wie zijn wij?

Plezier in ons werk is belangrijk. Verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie en je krijgt de ruimte om op jouw eigen manier met oplossingen te komen voor gemeentelijke vraagstukken. Samenwerking met inwoners, organisaties en elkaar is erg belangrijk bij het bereiken van onze doelen. Hierbij willen we niet eindeloos praten, maar juist de handen uit de mouwen steken. Korte lijnen en een informele omgang kenmerkt ons team. Naar buiten toe zien we onszelf als ‘regisseurs’ , waarbij wij ervoor zorgen dat de gemeente zo is ingericht dat bewoners er prettig kunnen leven. Spreekt deze mentaliteit je aan en ben jij onze nieuwe teamplayer? Dan is werken bij ons iets voor jou! 

Wie zoeken wij?

Je bezit MBO werk- en denkniveau met relevante werkervaring. Ervaring met het programma Civision van Pink Roccade is een pré. Je bent bereid om opleidingen invordering te volgen.  

We vinden het belangrijk dat je goed in het bestaande team past. Dan komen jouw talenten namelijk ook het meest tot zijn recht. Jij kan ons echt verder helpen met jouw klantgerichtheid, nauwkeurigheid en kritische blik. Je bent flexibel in werktijden en taken en hebt goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden.

Wat bieden wij jou?

  • Een uitdagende functie binnen onze gemeente voor 24 uur per week. In eerste instantie krijg je een jaarcontract met perspectief op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd bij wederzijdse tevredenheid.
  • Een salaris op niveau 7 (maximaal €3831,-- bruto per maand op basis van 36 uur). Afhankelijk van je kennis en ervaring word je ingeschaald.
  • Een vrij besteedbaar Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,45% van je brutosalaris. Dit gebruik je voor doelen die passen bij jouw levensfase en persoonlijke wensen. Bijvoorbeeld extra verlofuren of een opleiding.
  • Een goede balans tussen werk en privé door flexibele werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken. Je deelt je eigen agenda in op basis van jouw werkuren.
  • Mogelijkheid tot uitruil woon-werk reiskosten. Je profiteert van een belastingvoordeel.
  • Een iPhone en laptop van de gemeente.
  • Een maandelijkse sportvergoeding van 10,- euro.
  • Een goede pensioenregeling. We zijn aangesloten bij Pensioenfonds ABP.
  • De mogelijkheid om deel te nemen aan de collectieve ziektekostenregeling en een aantal andere aanvullende verzekeringen.

Werken bij gemeente Beuningen

De gemeente Beuningen bestaat, naast Beuningen, uit de dorpen Ewijk, Winssen en Weurt en heeft 26.500 inwoners. Wij zijn een kleine gemeente met de uitdagingen van een grote gemeente. Hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en een breed takenpakket. We maken graag een praatje over het weekend en lopen makkelijk even bij elkaar binnen om te sparren.  

Werken voor de gemeente Beuningen betekentwerken voor een gemeente die altijd in beweging is. Bij een organisatie diealle vrijheid en verantwoordelijkheid geeft die je nodig hebt. Je werkt aanuitdagende projecten die je voldoening geven. Zodat jij en de gemeente blijvengroeien. Voor en met alle inwoners van onze mooie gemeente. 

Heb je nog vragen?

Of wil je graag de ervaringen horen van een van jouw toekomstige collega’s? Neem dan contact op met PetroesjkaMarres, manager van de afdeling Belastingen en Buitenruimte, via 14 024.  

Klinkt goed? Solliciteer dan snel!

Enthousiast geworden? Leuk! Wij kunnen niet wachten om je te ontmoeten. Het eerste gesprek is op maandag 27 januari in de middag. Solliciteren doe je makkelijk en snel via Werken in Gelderland. Graag ontvangen we je motivatie en cv vóór 21 januari 2025. Voor deze functie werven we tegelijkertijd intern en extern. Bij gelijke geschiktheid gaan interne kandidaten voor op externe kandidaten. Een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag is een voorwaarde voor deze functie.  

Solliciteer nu

Benieuwd naar onze andere vacatures?

Zit jouw vacature er niet bij, maar wil je wel bij de gemeente Beuningen werken? Stuur ons dan een open sollicitatie of bekijk onze andere vacatures

Bekijk onze vacatures