Financieel Adviseur
Jij bent een financieel expert die een scherp oog heeft voor gemeentelijke financiën. Als adviseur binnen ons team Financiën werk je samen met collega’s aan de begroting, tussentijdse rapportages en jaarrekening. Je krijgt een breed takenpakket binnen onze planning & control cyclus én je geeft deskundig financieel advies. Met jouw expertise doorgrond je onze gemeentelijke financiën met gemak en weet je deze helder over te brengen. Je adviseert vakspecialisten, het management, het bestuur en externe partijen. Jij stelt de juiste vragen om tot goed onderbouwde beslissingen te komen. Onze organisatie versterk jij door jouw strategische blik en proactieve houding.
Salaris
Min € 3.602 – max € 5.313
Aantal uur
36 uur per week
Opleidingsniveau
HBO
Ben jij degene die we zoeken?
Lees snel verder of solliciteer direct! Stuur je sollicitatie naar sollicitaties.089338@werkeningelderland.nl.

Jij doet ’t gewoon
Je begint natuurlijk met een kopje koffie en een praatje met je collega’s van financiën. Als je hebt opgestart, krijg je een mail binnen met een vraag van de accountant. Je belt een collega, je zoekt nog even wat uit en stelt dan een antwoord op. In het wekelijkse teamoverleg van deze ochtend bespreek je samen met je collega’s de voorstellen die deze week in de collegevergadering worden besproken. Daarna bereid je je presentatie voor, want om 13:00 uur schuif je aan bij het management om de laatste stand van zaken te geven over de begroting van bedrijfsvoering. Je hebt gehoord wat het resultaat is van de Cao-onderhandelingen. Met een collega van P&O heb je de financiële gevolgen hiervan inzichtelijk gemaakt.
Later op de middag heb je een afspraak met één van de budgethouders. Je neemt de budgetten door voor het komende jaar en stelt samen een prognose op van de te verwachte kosten. Aan het einde van de dag werp je een blik op de agenda van morgen. Je ziet op jouw planning een startbijeenkomst voor de verbouwing van het gemeentehuis, waar jij vanuit financieel oogpunt in mag meedenken. Leuk!
Wie zijn wij?
Het team Financiën is een klein en hecht team. We stemmen veel met elkaar af en we houden elkaar op de hoogte van wat er loopt. Je krijgt daardoor ook veel mee van wat er buiten jouw aandachtsgebied afspeelt. Dit is niet alleen heel leerzaam maar het draagt ook bij aan de ontwikkeling van ons als team.
Wie zoeken wij?
Je hebt een stevige basis op minimaal hbo-niveau en brengt daadkracht en een kritische blik mee. Je weet de juiste balans te vinden tussen zelfstandig werken en samenwerken binnen ons team. De waan van de dag laat jouw agenda niet bepalen; samen met je collega’s focus je op het behalen van resultaten. Met een open en positieve houding denk je in mogelijkheden en durf je buiten de gebaande paden te treden. Je vertaalt de BBV op een praktische manier en straalt enthousiasme uit dat anderen binnen en buiten de afdeling inspireert. Ook beschik je over een gezonde dosis politieke sensitiviteit.
Daarnaast beschik je over een financiële, economische of accountancy opleiding op hbo-niveau, aangevuld met ervaring in eenzelfde functie, bij voorkeur binnen een gemeente of overheidsorganisatie. Je hebt kennis en ervaring over (gemeente)financiën, de BBV en de P&C-cyclus. Ervaring met financiële systemen zoals SAP, Civision, I-financiën en/of Lias is voor jou vanzelfsprekend. Je hebt de motivatie om jezelf continu verder te ontwikkelen en beschikt over een klantgerichte instelling en uitstekende communicatieve vaardigheden. Bovendien ben je in staat om goed samen te werken en verbinding te maken met je collega’s, terwijl je resultaatgericht te werk gaat en deadlines voor jou geen probleem zijn.
Wat bieden wij jou?
- Een uitdagende functie binnen onze gemeente voor 32-36 uur per week. In eerste instantie krijg je een jaarcontract met perspectief op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd bij wederzijdse tevredenheid.
- Een salaris op niveau 10 (maximaal € 5313,- bruto per maand op basis van 36 uur). Afhankelijk van je kennis en ervaring word je ingeschaald.
- Een vrij besteedbaar Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,45% van je brutosalaris, waarmee je jouw eigen prioriteiten kunt ondersteunen. Dit gebruik je voor doelen die passen bij jouw levensfase en persoonlijke wensen. Of je nou extra verlofuren wilt opnemen, een opleiding wilt volgen of andere persoonlijke wensen hebt, jij bepaalt.
- Wij geloven in een gezonde werk-privébalans. Daarom bieden we flexibele werktijden en de mogelijkheid om vanuit huis te werken. Jij hebt de vrijheid om jouw agenda in te delen zoals het past bij jouw werkuren.
- Mogelijkheid tot uitruil woon-werk reiskosten waarbij je profiteert van een belastingvoordeel.
- Een sportvergoeding van 10 euro per maand.
- Een goede pensioenregeling. We zijn aangesloten bij Pensioenfonds ABP.
- De mogelijkheid om deel te nemen aan de collectieve ziektekostenregeling en een aantal andere aanvullende verzekeringen.
Werken bij gemeente Beuningen
De gemeente Beuningen bestaat, naast Beuningen, uit de dorpen Ewijk, Winssen en Weurt en heeft 26.500 inwoners. Wij zijn een kleine gemeente met de uitdagingen van een grote gemeente. Hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en een breed takenpakket. We maken graag een praatje over het weekend en lopen makkelijk even bij elkaar binnen om te sparren.
Werken voor de gemeente Beuningen betekent werken voor een gemeente die altijd in beweging is. Bij een organisatie die alle vrijheid en verantwoordelijkheid geeft die je nodig hebt. Je werkt aan uitdagende projecten die je voldoening geven. Zodat jij en de gemeente blijven groeien. Voor en met alle inwoners van onze mooie gemeente.
Heb je nog vragen?
Of wil je graag de ervaringen horen van een van jouw toekomstige collega’s? Neem dan contact op met Guido Kusters (senior financieel adviseur) of Denia Pricken (manager van de afdeling Informatie en Bedrijfsvoering) via telefoonnummer 14 024.
Klinkt goed? Solliciteer dan snel!
Enthousiast geworden? Leuk! Wij kunnen niet wachten om je te ontmoeten.
Solliciteren doe je makkelijk en snel via Werken in Gelderland. Graag ontvangen we je motivatie en cv vóór 4 maart. We nodigen je graag uit voor een kop koffie om kennis te maken.
Voor deze functie werven we tegelijkertijd intern en extern. Bij gelijke geschiktheid gaan interne kandidaten voor op externe kandidaten. Een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag is een voorwaarde voor deze functie.
Stuur je sollicitatie naar sollicitaties.089338@werkeningelderland.nl.
Benieuwd naar onze andere vacatures?
Zit jouw vacature er niet bij, maar wil je wel bij de gemeente Beuningen werken? Stuur ons dan een open sollicitatie of bekijk onze andere vacatures
