Briefadres
Heeft u (tijdelijk) geen vaste woon- of verblijfplaats? Dan kunt u mogelijk een briefadres aanvragen. U krijgt uw post dan via een familielid, vriend of kennis. Of via een instelling.
Kosten
Geen.
Voorwaarden
- U heeft geen vaste woon- of verblijfplaats of u woont in een instelling waarbij inschrijving op een briefadres is toegestaan.
- De hoofdbewoner van uw briefadres moet schriftelijk toestemming geven en moet ervoor zorgen dat u uw post krijgt.
- De hoofdbewoner is ingeschreven in de gemeente Beuningen.
- Het briefadres is geen postbus maar een officieel adres uit de Basisregistratie adressen en gebouwen (BAG).
- U heeft een duidelijke reden voor de aanvraag en u heeft recht op een briefadres volgens de wet.
- U geeft duidelijk aan op welke adressen of locaties u de komende zes maanden verblijft.
- U kunt een briefadres kiezen in heel Nederland. Het hoeft niet in de gemeente te zijn waar u woont. Het kan bijvoorbeeld het adres zijn van een familielid, vriend of kennis in een andere gemeente in Nederland.
Aanvragen
Hoe u een briefadres aanvraagt, verschilt per situatie. Kies hieronder de situatie die voor u geldt.
Bijzonderheden
U krijgt binnen vier weken een brief met onze beslissing. Soms vragen we om extra gegevens. Of we nodigen u uit voor een persoonlijk gesprek om uw situatie toe te lichten.
Meer informatie
- Wilt u het aanvragen van een briefadres toch regelen op het gemeentehuis? Maak dan een afspraak via telefoonnummer 14 024.
- U kunt de aanvraag voor een briefadres ook per post doen of afgeven bij de receptie van het gemeentehuis. Een afspraak maken is hiervoor niet nodig.
- Lees meer over een briefadres op Rijksoverheid.nl.