Beleidsmedewerker milieu en duurzaamheid

Wij werken aan een duurzame en schone leefomgeving. Daarvoor zetten we in op kleine en grote projecten en gaan we mee in alle ontwikkelingen op het gebied van milieu en duurzaamheid. Zo hebben we het Schone Lucht Akkoord ondertekend en bij de uitvoering hiervan werken we samen met andere overheden en inwoners. Bij ons zijn de lijnen kort en je krijgt veel verantwoordelijkheid.

Wat ga je doen? 

Als beleidsmedewerker milieu en duurzaamheid zorg je voor de beleidsuitvoering op het gebied van milieu en duurzaamheid. Hierbij kun je denken aan het coördineren van activiteiten over luchtkwaliteit, milieuproblematiek bij bedrijven of de begeleiding van milieukundige onderzoeken. Je denkt mee over de implementatie van de Omgevingswet op het gebied van milieu. Ook ben je intern en extern aanspreekpunt voor milieuvraagstukken. Daarnaast ondersteun je in de realisatie van duurzaamheidsprojecten en de opstelling en realisatie van uitvoeringsprogramma’s. Hierin bereid je projecten voor, bewaak je de projectvoortgang en denk je mee in de opzet van het duurzaamheidsbeleid. Als laatste verricht je onderzoek en adviseer je het management, bestuur en andere collega’s op jouw beleidsterrein.

Deze thema’s zijn continu in ontwikkeling, dus ook de werkzaamheden. Samen met het team verdelen we de taken en onderwerpen en ben je verantwoordelijk voor het behalen van de opgaven. Daarbij zien we geen enkele opgave als op zichzelf staand. Veel van de taken op het gebied van milieu en duurzaamheid zijn verbonden aan elkaar. We werken hiervoor samen met veel collega’s. 

Wie zijn wij? 

Je bent onderdeel van het team Ruimtelijke Ontwikkeling. Daar werken we met ongeveer 20 mensen aan de opgaven in het fysieke domein. In het team zijn veel mensen met verschillende vakgebieden, zoals ruimtelijke ordening, wonen, recreatie en toerisme, milieu, duurzaamheid en economie. We vinden het belangrijk om hierbij integraal te werken en krijgen hiervoor de ruimte en de verantwoordelijkheid. De werksfeer is prettig en informeel en er is voldoende ruimte in ons team voor een praatje. Er wordt vaak in de pauze gewandeld. We vinden elkaar snel wanneer er een vraag is en helpen elkaar om de opgaven waar we aan werken te realiseren. Zowel binnen ons eigen team als met andere teams. Kortom, korte lijntjes en fijn samenwerken.

Wat bieden wij jou? 

Een uitdagende functie binnen onze gemeente voor 32 uur per week. In eerste instantie krijg je een jaarcontract met perspectief op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd bij wederzijdse tevredenheid. 

  • Een salaris op niveau 9 (maximaal € 4811,- bruto per maand op basis van 36 uur). Afhankelijk van je kennis en ervaring word je ingeschaald.
  • Een vrij besteedbaar Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,45% van je brutosalaris. Dit gebruik je voor doelen die passen bij jouw levensfase en persoonlijke wensen. Bijvoorbeeld extra verlofuren of een opleiding. 
  • Een goede balans tussen werk en privé door flexibele werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken. Je deelt je eigen agenda in op basis van jouw werkuren.
  • Mogelijkheid tot uitruil woon-werk reiskosten. Je profiteert van een belastingvoordeel.
  • Een iPhone en laptop van de gemeente.
  • Een maandelijkse sportvergoeding van € 10,-.
  • Een goede pensioenregeling. We zijn aangesloten bij Pensioenfonds ABP.
  • De mogelijkheid om deel te nemen aan de collectieve ziektekostenregeling en een aantal andere aanvullende verzekeringen.

Wie zoeken wij? 

Met jouw kennis van milieu en duurzaamheid, het liefst aangevuld met praktijkervaring, weet je de juiste oplossingen te vinden voor uitdagende vraagstukken op dit vlak. 

Je bent betrokken, ondernemend en denkt creatief mee om duurzame veranderingen te realiseren. Met jouw scherpe gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen, weet jij precies waar jij op dat moment nodig bent. Zo ben je een goede sparringpartner voor het bestuur. 

Daarnaast neem je mee: 

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau of hbo werk- en denkniveau. 
  • Goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden. 
  • Netwerkvaardigheden om ook in regionaal overleg succesvol te zijn.

Waar kom je te werken? 

De gemeente Beuningen bestaat, naast Beuningen, uit de dorpen Ewijk, Winssen en Weurt en heeft 26.500 inwoners. Wij zijn een kleine gemeente met de uitdagingen van een grote gemeente. Hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en een breed takenpakket. We maken graag een praatje over het weekend en lopen makkelijk even bij elkaar binnen om te sparren. 

Werken voor de gemeente Beuningen betekent werken voor een gemeente die altijd in beweging is. Bij een organisatie die alle vrijheid en verantwoordelijkheid geeft die je nodig hebt. Je werkt aan uitdagende projecten die je voldoening geven. Zodat jij en de gemeente blijven groeien. Voor en met alle inwoners van onze mooie gemeente.

Hoe solliciteer je 

Enthousiast geworden? Leuk! Wij kunnen niet wachten om je te ontmoeten. Solliciteren doe je makkelijk en snel via Werken in Gelderland. Graag ontvangen we je motivatie en cv vóór 1 december. De eerste gesprekken vinden plaats op donderdag 5 december. Voor deze functie werven we tegelijkertijd intern en extern. Bij gelijke geschiktheid gaan interne kandidaten voor op externe kandidaten. Een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag is een voorwaarde voor deze functie. 

Heb je nog vragen?

Of wil je graag de ervaringen horen van een van jouw toekomstige collega’s? Neem dan contact op met Bjorna Peeters, manager van de afdeling Beleid en Ontwikkeling, via 14 024.