Allround senior juridisch medewerker

Met een scherp oog voor detail en een grondige kennis van wet- en regelgeving biedt deze functie jou de mogelijkheid om jouw juridische expertise volledig in te zetten. Je zult je richten op complexe juridische vraagstukken en bent actief betrokken bij de laatste ontwikkelingen binnen het vakgebied. Met jouw inzicht en overtuigingskracht adviseer je collega's en het management, waarbij je jouw kennis op een heldere en impactvolle manier overbrengt. Deze functie biedt ruimte voor leiderschap en expertise, en biedt een uitdaging die past bij jouw niveau en ervaring.

Wat ga je doen?

Als allround senior juridisch adviseur ben jij de strategische sparringpartner voor de hele organisatie. Je brengt jouw expertise in om collega's te adviseren bij projecten en bij het opstellen van nieuw beleid, met een focus op het ruimtelijk domein. Jouw juridische inzichten zijn zeer breed, of het nu gaat om het begeleiden van complexe dossiers, het behandelen van legesbezwaren en -beroepen, of het ondersteunen van beleidsinitiatieven. 

Met jouw kennis weet je snel te schakelen tussen diverse onderwerpen en bied je zowel gevraagd als ongevraagd advies bij bestuurlijk gevoelige en complexe kwesties. Jij zorgt ervoor dat juridische procedures worden geactualiseerd en geïmplementeerd, met als doel de kwaliteit van het juridische werk binnen de organisatie naar een hoger niveau te tillen. 

Daarnaast ben jij degene die analyseert wat nieuwe wet- en regelgeving betekent voor de organisatie. Je vertaalt deze ontwikkelingen naar concrete adviezen, zodat de organisatie altijd voorbereid is op de toekomst. In deze veelzijdige en dynamische rol maak jij het verschil door je proactieve aanpak en diepgaande juridische kennis! 

Wie zijn wij?

Team juridische zaken is een hecht en enthousiast team dat bestaat uit vijf personen met diverse aandachtsgebieden. Het team wisselt onderling graag kennis en ervaring uit om van elkaar te leren en met elkaar mee te denken. Dit doen we bijvoorbeeld tijdens een lunchwandeling. Uiteraard maken we ook graag een praatje buiten onze werkzaamheden om! 

Wat bieden wij jou?

  • Een uitdagende functie binnen onze gemeente voor 32 uur per week. In eerste instantie krijg je een jaarcontract met perspectief op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd bij wederzijdse tevredenheid.  
  • Een salaris op niveau 10 (maximaal €5313,- bruto per maand op basis van 36 uur). Afhankelijk van je kennis en ervaring word je ingeschaald. 
  • Een vrij besteedbaar Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,45% van je brutosalaris. Dit gebruik je voor doelen die passen bij jouw levensfase en persoonlijke wensen. Bijvoorbeeld extra verlofuren of een opleiding.  
  • Een iPhone en laptop van de gemeente. 
  • Een maandelijkse sportvergoeding van 10,- euro. 
  • Een goede balans tussen werk en privé door flexibele werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken. Je deelt je eigen agenda in op basis van een Individuele Werkkaart. 
  • Mogelijkheid tot uitruil woon-werk reiskosten. Je profiteert van een belastingvoordeel. 
  • Een goede pensioenregeling. We zijn aangesloten bij Pensioenfonds ABP. 
  • De mogelijkheid om deel te nemen aan de collectieve ziektekostenregeling en een aantal andere aanvullende verzekeringen. 

Wie zoeken wij?

Jij bent de gedreven professional die betrokkenheid en proactiviteit naadloos combineert met een passie voor diverse rechtsgebieden. Collega’s weten jou makkelijk te benaderen, waardoor je juridische vraagstukken snel en efficiënt kunt ophalen. Je speelt in op nieuwe ontwikkelingen en pakt deze met enthousiasme op, waardoor je altijd een stap vooruit bent. 

Met jouw vermogen om complexe juridische zaken helder te verwoorden, bied je oplossingen die aansluiten bij de strategie van de organisatie. Je beschikt over een sterke politieke sensitiviteit, waardoor je feilloos de vinger op de zere (juridische) plek kunt leggen en de organisatie van waardevol advies kunt voorzien. 

Daarnaast breng je het volgende mee: 

  • Een relevante opleiding op minimaal hbo-niveau; 
  • Werkervaring bij de overheid; 
  • Actuele kennis van en ervaring binnen het ruimtelijk domein; 
  • Bij voorkeur juridische kennis van en ervaring op het gebied van leges. 

Waar kom je te werken?

De gemeente Beuningen bestaat, naast Beuningen, uit de dorpen Ewijk, Winssen en Weurt en heeft 26.500 inwoners. Wij zijn een kleine gemeente met de uitdagingen van een grote gemeente. Hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en een breed takenpakket. We maken graag een praatje over het weekend en lopen makkelijk even bij elkaar binnen om te sparren.  

Werken voor de gemeente Beuningen betekent werken voor een gemeente die altijd in beweging is. Bij een organisatie die alle vrijheid en verantwoordelijkheid geeft die je nodig hebt. Je werkt aan uitdagende projecten die je voldoening geven. Zodat jij en de gemeente blijven groeien. Voor en met alle inwoners van onze mooie gemeente. 

Hoe solliciteer je?

Enthousiast geworden? Leuk! Wij kunnen niet wachten om je te ontmoeten. Solliciteren doe je makkelijk en snel via Werken in Gelderland. Graag ontvangen we je motivatie en cv vóór 2 november. Voor deze functie werven we tegelijkertijd intern en extern. Bij gelijke geschiktheid gaan interne kandidaten voor op externe kandidaten. Een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag is een voorwaarde voor deze functie. 

Heb je nog vragen?

Of wil je graag de ervaringen horen van een van jouw toekomstige collega’s? Neem dan contact op met Denia Pricken-Lamers, manager van de afdeling Informatie en Bedrijfsvoering, via 14 024.