Allround juridisch adviseur

Met jouw oog voor detail en interesse in wet- en regelgeving biedt de functie van allround juridisch adviseur jou de mogelijkheid om juridische kennis in te zetten en verder te ontwikkelen. Het werk omvat uiteenlopende juridische vraagstukken en het volgen van de nieuwste ontwikkelingen binnen het vakgebied. Met jouw inzicht en sterke communicatievaardigheden worden collega's en het management op een heldere en toegankelijke manier geadviseerd. Deze functie biedt ruimte voor groei, uitdaging en het versterken van expertise, afgestemd op ervaring en ambities.

Wat ga je doen?

Als allround juridisch adviseur heb je een belangrijke rol binnen de organisatie. Je gebruikt jouw kennis en ervaring om collega’s te ondersteunen bij projecten en het ontwikkelen van nieuw beleid, met een focus op het ruimtelijk domein. Of het nu gaat om complexe dossiers, legesbezwaren en -beroepen, of het versterken van beleidsinitiatieven, jouw juridische expertise maakt het verschil.

Je schakelt gemakkelijk tussen verschillende onderwerpen en biedt advies bij complexe en gevoelige kwesties. Jij zorgt ervoor dat juridische procedures worden geactualiseerd en geïmplementeerd, met als doel de kwaliteit van het juridische werk binnen de organisatie naar een hoger niveau te tillen.

Daarnaast ben jij degene die analyseert wat nieuwe wet- en regelgeving betekent voor de organisatie. Je vertaalt deze naar concrete adviezen, zodat de organisatie klaar is voor toekomstige ontwikkelingen. In deze veelzijdige dynamische functie lever je een waardevolle bijdrage met jouw proactieve houding en brede juridische kennis.

Wie zijn wij?

Team juridische zaken is een hecht en enthousiast team dat bestaat uit vijf personen met diverse aandachtsgebieden. Het team wisselt onderling graag kennis en ervaring uit om van elkaar te leren en met elkaar mee te denken. Dit doen we bijvoorbeeld tijdens een lunchwandeling. Uiteraard maken we ook graag een praatje buiten onze werkzaamheden om!

Wat bieden wij jou?

  • Een uitdagende functie binnen onze gemeente voor 32 uur per week. In eerste instantie krijg je een jaarcontract met perspectief op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd bij wederzijdse tevredenheid. 
  • Het salaris bedraagt € 3359,- minimaal maximaal € 5313,- bruto per maand op basis van 36 uur. Afhankelijk van je kennis en ervaring word je ingeschaald.
  • Een vrij besteedbaar Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,45% van je brutosalaris. Dit gebruik je voor doelen die passen bij jouw levensfase en persoonlijke wensen. Bijvoorbeeld extra verlofuren of een opleiding. 
  • Een iPhone en Laptop van de gemeente.
  • Een maandelijkse sportvergoeding van €10,-.
  • Een goede balans tussen werk en privé door flexibele werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken. Je deelt je eigen agenda in op basis van een Individuele Werkkaart.
  • Mogelijkheid tot uitruil woon-werk reiskosten. Je profiteert van een belastingvoordeel.
  • Een goede pensioenregeling. We zijn aangesloten bij Pensioenfonds ABP.
  • De mogelijkheid om deel te nemen aan de collectieve ziektekostenregeling en een aantal andere aanvullende verzekeringen.

Wie zoeken wij?

Je bent een betrokken en gedreven juridisch professional die graag proactief aan de slag gaat en zich verdiept in diverse rechtsgebieden. Collega’s kunnen makkelijk bij je terecht, waardoor je juridische vraagstukken snel en efficiënt oppakt. Je ziet nieuwe ontwikkelingen als kansen en pakt deze met enthousiasme aan, zodat je altijd voorbereid bent op wat komt.

Met jouw vermogen om complexe juridische onderwerpen helder en begrijpelijk te maken, draag je bij aan praktische en strategische oplossingen. Je hebt een goed gevoel voor politieke sensitiviteit, waardoor je feilloos de vinger op de zere (juridische) plek kunt leggen en de organisatie van waardevol advies kunt voorzien.

Daarnaast breng je het volgende mee:

  • Een relevante opleiding op minimaal hbo-niveau;
  • Werkervaring bij de overheid;
  • Actuele kennis van en ervaring binnen het ruimtelijk domein;
  • Bij voorkeur juridische kennis van en ervaring op het gebied van leges.

Waar kom je te werken?

De gemeente Beuningen bestaat, naast Beuningen, uit de dorpen Ewijk, Winssen en Weurt en heeft 26.500 inwoners. Wij zijn een kleine gemeente met de uitdagingen van een grote gemeente. Hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en een breed takenpakket. We maken graag een praatje over het weekend en lopen makkelijk even bij elkaar binnen om te sparren.  

Werken voor de gemeente Beuningen betekent werken voor een gemeente die altijd in beweging is. Bij een organisatie die alle vrijheid en verantwoordelijkheid geeft die je nodig hebt. Je werkt aan uitdagende projecten die je voldoening geven. Zodat jij en de gemeente blijven groeien. Voor en met alle inwoners van onze mooie gemeente. 

Hoe solliciteer je?

Enthousiast geworden? Leuk! Wij kunnen niet wachten om je te ontmoeten. Solliciteren doe je makkelijk en snel via Werken in Gelderland. Graag ontvangen we je motivatie en cv.

We hebben geen vaste sluitingsdatum voor deze vacature. We nodigen je van harte uit om te solliciteren en we nemen z.s.m. contact met je op. 

Voor deze functie werven we tegelijkertijd intern en extern. Bij gelijke geschiktheid gaan interne kandidaten voor op externe kandidaten. Een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag is een voorwaarde voor deze functie. 

Heb je nog vragen?

Of wil je graag de ervaringen horen van een van jouw toekomstige collega’s? Neem dan contact op met Denia Pricken-Lamers, manager van de afdeling Informatie en Bedrijfsvoering, via 14 024.